سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گل پسر

طرز تهیه دسری شیک و مجلسی


 

  • طرز تهیه دسری شیک و مجلسی

    عکس   طرز تهیه دسری شیک و مجلسی

    مینی تارت انگور
    مواد لازم برای 16 عدد تارت: 1 پیمانه آرد – 4/1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر – 8/1 قاشق چایخوری نمک – 1 قاشق سوپخوری کره آب شده – 4/1 پیمانه پوره سیب – 2/1 قاشق چایخوری عصاره وانیل – 2/1 پیمانه شکر قهوه ای

    مواد لازم برای داخل تارت ها: 2/1 پیمانه پنیر خامه ای کم چرب – 2/1 پیمانه ماست – 4/1 پیمانه پودر قند – 2/1 قاشق چایخوری عصاره وانیل – 2 حبه انگور (بدون هسته و ورقه ورقه شده)
    1- برای آماده کردن خمیر تارت, آرد را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط کنید. در یک کاسه بزرگ کره, پوره سیب و عصاره وانیل را ریخته و هم بزنید. شکر قهوه ای را هم اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا شکر حل شود.
    2- حالا مخلوط آردی را افزوده و با یکدیگر مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید. خمیر را یک تکه کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.
    3- قالب 16 عددی مافین را چرب کنید. خمیر آماده را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به 16 قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت از خمیر را به شکل توپ گرد کنید. فر را با حرارت 175 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. هر توپ خمیری را در یک محفظه قالب بگذارید و با انگشت خوب فشرده, پهن کنید. طوری که دیواره های قالب را یک لایه یکنواخت از خمیر بپوشاند.
    4- وقتی همه خمیر را به این همین صورت در قالب گذاشتید, قالب را در فر قرار داده و به مدت 12 – 10 دقیقه حرارت دهید تا جایی که خمیر طلایی روشن شود.
    5- قالب را از فر بیرون آورید. خمیر در موقع پخت پف می کند. وقتی قالب را بیرون آوردید, به سرعت و با یک قاشق چوبی وسط هر نان تارت را کمی فشار دهید تا پف خمیر بخوابد و جا برای گذاشتن مایه وسط تارت باز شود.
    6- برای بیرون آوردن نان ها از قالب عجله نکنید. 5 دقیقه صبر کنید و بعد آنها را از قالب بیرون آورده و روی توری فلزی بچینید تا خنک شوند. تا نان ها خنک می شوند, می توانید مایه وسط تارت را آماده کنید.
    7- ماست را با پنیر خامه ای و عصاره وانیل در کاسه ای متوسط بریزید و با همزن یا چنگال مخلوط کنید. پودر قند را هم افزوده و این بار آنقدر هم بزنید تا مواد یکدست و مخلوط شوند.
    8- در هر نان تارت خنک شده, یک قاشق سر پر از مخلوط آماده شده بریزید و روی آن را با برش های انگور تزئین کنید. این تارت را می توانید بلافاصله سرو کنید.


       

    ارسال این پست به دوستانتان در فیس نما, کلوب, تویتر و فیس بوک

    محبوب کن - فیس نماداغ کن - کلوب دات کامتوییت کنیداشتراک گذاری در فیس بوک
  • تارت انگور , دسر خوشمزه , دسر مجلسی , طرز تهیه تارت